Main menu

Pages

قصص حب حزينه ومؤلمهCancer


قبل ما تحبه وتختاره اختاره صح لو القطر هيعدي وهتختاره غلط سيبه القطر يعدي من شويه كنت فى المواصلات  فكان فى شابه قاعدة جمبى عماله تتكلم بصوت عالى فى التليفون  وتعيط وتقول اوعى تسيبنى بالله عليك بلاش الطلاق فضلت اكتر من عشر دقايق بتعيط وبتحاول تقنع الشخص اللى بتكلمه انه ما يسبهاش وصوتها كان عمال يزيد مش غضب لا قهرة ووحع يمكن اول مرة احسهم اوى كدا فى حد الميكروباص كله كان صامت وصوت عياطها كان هو المستحوذ فلما خلصت لقيت ست كبيرة بتقولها مالك 

يا بنتى فى ايه والسواق وقف على جنب ونزل جبلها مايه وفضلت الست الكبيرة وبنت معاها بيهدوها وهى منهارة عياط كان المعظم فاهم انها مشكله وفيها طلاق وحاجه تقيله وكله بيتكلم معاها فدخلت قولتلها حضرتك محتاجه حاجه اى حاجه اقدر اعملهالك وكل الميكروباص بيحاول يعمل اى حاجه وفجاة صرخت وقالت جوزى عاوز يطلقنى لانى مريضه بالسرطان للحظات ماحدش كان عارف يتكلم اصلا ولا يقول حاجه وهى راحت مكمله وقالت والله هتعالج وهبقى كويسه وانا بحبه انا استحملت مشاكل مع اهلى واربع سنين عذاب من شقه للتانيه وبشتغل وبحاول نبنى بيت سوا وربنا من فترة بدا يكرمنا ليه يسبنى انا وقفت قدام اهلى وضحيت بحاجات كتير والله انا كويسه وعمرى ما تخيلت انه يتخلى عنى انا لما عرفت انى تعبانه ماكنتش بقوله علشان اكمل شغل علشان المصاريف ولما زاد التعب وكشفت رحتله شغله اترمى فى حضنه لقيته بيقولى انتى متاكدة طيب اسبقينى على البيت وهخلص واكلمك وبعدين بيكلمنى يقولى انا هطلقك طيب ليه يعمل معايا كدة  انا اهلى مش هيقفوا جمبى وهو قالى انه هيبقى سندى وظهرى وفضلت تعيط 

وكانت كل اللى فى نفسها تعرفه ليه حصل كدة !!!!! الست الكبيرة اخدتها ونزلت وقالت هتكلمه وتحاول تصلح ونزلت وركبوا تاكسي سوا والميكروباص طلع وكله مش عارف يقول حاجه القهرة والوجع فى كلامها كانوا كافيين انهم يقتلوا جيل مش بنت ياريت لما تقرروا تبنوا جسر ما بينكم يا تكونوا ادة يا ما تبنوش الموضوع مش مستاهل وجع اضافى على الوجع الموجود جوانا احنا اكتر جيل مليان حزن فبلاش نكون حزن زيادة لبعض فياريت يا تقدروا تشيلوا بعض يا تبعدوا وتسيبوا العكاز اللى بنتحامى فيه سليم
قلوب عامره